תרגום לשפות


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית יוכפז

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות



יום שלישי, 6 ביולי 2021

מהי טבעת נישואים כשרה לפי ההלכה? ורשת תכשיטי צבאן חוגגת חודש אהבה: מאת שרית יוכפז

 


מהי טבעת נישואים כשרה לפי ההלכה?

 

חתונה יהודית היא  אירוע מיוחד מאוד ויש לו כללים מאוד ברורים, כך, גם בטבעות נישואין.

הידעתם? טבעת נישואין חייבת להיות כשרה על פי ההלכה היהודית ויש לעניין כללים וחוקים ברורים. אם כן, מהם המאפיינים עליהם יש לשמור בעת רכישת טבעת כשרה כהלכתה? שאלנו את אלון צופיוף, דור שלישי למשפחת יהלומנים, גמולוג, יהלומן ומנכ"ל חברת ZOFIOF תכשיטים.

 

הענקת טבעות נישואין היא מנהג עתיק יומין שמתקיים בתרבויות שונות בכל רחבי העולם. הטבעת ביהדות מהווה חלק מהותי מטקס הנישואין ולה נוסחה משלה ובשל כך, היהדות ייחודית מדתות אחרות.

 

אז מהם הקריטריונים לטבעת נישואים כשרה? 

בהלכה היהודית ישנן תקנות מחמירות ומחייבות לגבי טבעת נישואין הנבחרת ומה הופך אותה לכשרה. מה הן התקנות המחייבות בחתונה יהודית?

 

טבעת חלקה - הטבעת צריכה להיות חלקה משני ציידיה, הן מהצד הפנימי והן מזה החיצוני ואסור לשבץ עליה אבני חן. הסיבה לכך היא שעל טבעת נישואין להיות פשוטה בשביל שהכלה לא "תסתנוור" מהיהלומים שיש לה על האצבע. ישנה מחלוקת בדת היהודית ויש רבנים שמתירים עיטורים של אבני חן סביב הטבעת ויש כאלו שלא, מומלץ לבחון את העניין פרטנית מול הרב . בכל מקרה, הצד הפנימי של הטבעת חייב להיות חלק, כולל איסור חריטות על הטבעת. חריטת הקדשה, כדוגמת שם או תאריך מיוחד על הטבעת, גם לאחר החתונה, תהפוך את הטבעת ללא כשרה עבור אלו המחמירים.

 

צורת הטבעת - טבעות יכולות להגיע בכל מיני צורות, אבל הצורה הכשרה של טבעת נישואין חייבת להיות טבעת עגולה שקוטרה נע בין 1 עד 6 מ"מ.

 

מחיר -  כולנו מכירים את השאלה של הרב בזמן החופה "האם טבעת זו שווה פרוטה?". הרב שואל שאלה זו, כיוון שהטבעת חייבת לעלות מעל פרוטה, השווה לערך חצי שקל של ימינו. טבעת הנישואים לא צריכה להיות יקרה. על החתן לשלם בכסף מזומן על הטבעת, לא באשראי ולא בצ'ק, בכדי שלא יהיה ספק אם התקבל הכסף או לא.

 

חומר הגלם - טבעת הנישואים צריכה להיות מורכבת מחומר גלם אחד בלבד. זאת אומרת, אסור לערבב מתכות בטבעת כמו כסף לבן טהור עם זהב לבן טהור, אך כן מותר לערבב סוגי זהב שונים כמו זהב צהוב טהור וזהב לבן טהור. כידוע, טבעת מזהב טהור זה דבר יקר מאוד. לכן, טבעת נישואים יכולה להיות  18 קראט וגם 14 קראט, אומנם טבעת זאת מעורבת עם מתכות נוספות אבל היא קרובה מאוד לזהב טהור שלא נחרץ או מתעוות ובגלל זה היא נחשבת כשרה.

 

מוסר המידע בכתבה הוא אלון צופיוף גמולוג , יהלומן ומנכ"ל ZOFIOF תכשיטים


רשת תכשיטי צבאן חוגגת חודש אהבה:

 

משיקה קולקציית תכשיטים שעוצבו בהשראת ט"ו באב

במבצעי ענק  ומחירים לכל כיס!!  



 

 

ט"ו באב, הוא חג אהבה העברי, שנחגג השנה בתאריך הלועזי ב- 23/7 ביולי,  במסגרתו נוהגים לרכוש לאהובה/אוהב מתנה מקורית ומושקעת, וזו הזדמנות טובה להביע את האהבה לבת/ן הזוג.

לרגל חג האוהבים רשת תכשיטי 'צבאן', משיקה קולקציית תכשיטים חדשה המשלבים סמלי אהבה. הקולקצייה  הכוללת מגוון רעיונות למתנות, שכל אחת חולמת לקבל ואפילו במחירי מבצע, שיתאימו לכל כיס.

פריטי הקולקציה החדשה של רשת צבאן עוצבו בהשראת ט"ו באב, הם עשויים  מזהב לבן, זהב אדום או צהוב ומשלבים  אלמנטים כמו:  לבבות, פנינים, יהלומים ופרחים, עם אמירה אופנתית, ועדכנית.

ניתן להשיג בין הייתר: תליון לב זהב ב- 340 ₪ בלבד,  שרשת ותליון לב משובץ בזרקונים ב- 690 , שרשרת עם תליון טיפה ב- 790,  עגילי זהב עם פנינה ויהלומים ב- 1290 , ועוד מבחר עיצובים במגוון מחירים.

תוקף המבצע החל מ 9.7.2021 עד ה  31.07.21

ניתן להשיג בכל סניפי רשת תכשיטי  צבאן , באתר האונליין , ובסניפי המשביר לצרכן הנבחרים

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה