תרגום לשפות


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית יוכפז

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות



יום שני, 10 ביוני 2019

ראיון עם רונית שגב ביולוגית וחוקרת עור מפתחת תכשירי קוסמטיקה של ביופור . בנושא: הכנת העור לקיץ. מאת: שרית יוכפז



                                                 רונית שגב ביולוגית וחוקרת עור
"דווקא כשאנו הכי רוצות להיראות יפה, אנו עלולות לפגוע במראה שלנו"
קיץ זה ים, שיזוף, מסיבות, נופשים... וגם נזקים לעור. העור, שיכול לעשות את כל ההבדל בגיל שנותנים לנו. במראה החיצוני שלנו ובהרגשה הפנימית. האם נמצא סוד הקסם, שיאפשר לנו לבלות וליהנות בקיץ, ולצאת מזה בשלום?

הקיץ בפתח, ואיתו המסיבות, האירועים, החתונות.. זו העונה שבה נרצה להיראות במיטבנו.  ודווקא עכשיו אנחנו צוברים את הנזק המשמעותי יותר לעור. המראה השזוף הוא "חתיכי" יותר ומשדר בריאות, אבל אותה שמש גם אחראית לרוב סימני הגיל. אומרים, ש-80% מסימני הגיל מתרחשים בהשפעת השמש. האם זה נכון? שאלנו את רונית שגב, Bsc, MA ביולוגית ומפתחת תכשירים לעור.
"גם אם לא 80%, עדיין הנזקים שגורמת השמש לעור הם משמעותיים ונראים לעין. יש הבדלים ברורים בין המראה של אנשים ששהו הרבה בשמש, לבין כאלה שלא. בין אנשים שגדלו בארצות עם אקלים קר לבין כאלה שגדלו כאן, למשל. כשמסתכלים מבעד למיקרוסקופ בעורות של אנשים ששהו הרבה בשמש, גם כשהם בגילאי 28-35 - כלומר גיל צעיר יחסית, אפשר כבר לראות שינויים במבנה העור, שבעוד מספר שנים יביאו להופעה מוקדמת יותר של סימני הגיל".

שמש יפה ומסוכנת
אז מה, לוותר על הים? הבריכה? ומה עם הנופש שתוכנן לאוגוסט?

 "לוותר זו גזירה קשה, עדיף שאתן עצות שניתן ליישם אתן", אומרת שגב. "אחרת, כל חובבי הים יוותרו מראש ויחליטו להמתין עד לחורף עם תיקון נזקי הקיץ. וחבל: ניתן לצמצם נזקים ואפילו לשפר את מצב העור בקיץ. כמו ברוב הדברים בחיים, זה לא "הכל או לא כלום". נכון, מי שיוותר על הים בשעות החמות וככלל ישמור על עורו מחשיפות ממושכות לשמש - יהנה מעור יפה יותר. בריא, צעיר למראה, עם פחות סימני גיל עכשיו ובהמשך הדרך. השמש גורמת לכתמי עור, ולהחמרת כתמים קיימים. היא מביאה לשינויים באיכות העור שיתבטאו בקמטוטים, מראה עייף יותר, בהמשך הדרך התפתחות של קמטים, מראה מחוספס יותר ולא אחיד, ועוד. צעירים רבים חשים ש"הנה, עם כל השעות שלי בים העור שלי נראה בסדר גמור", אבל לעיתים השינוי מגיע בזמן קצר, כאילו התבשל כמה שנים מתחת לעור ו"פתאום" עכשיו גם רואים אותו מבחוץ. בין אם זה קורה בהדרגה ובין אם זה קורה תוך זמן קצר, לא נעים לראות את הפנים שלנו בגרסה הבוגרת יותר שלהן. ולכן, כדאי לעשות - כל אחת בגבולות היכולת שלה - את המכסימום כדי לשמור על מראה פנים רענן ויפה, למרות החשיפה לשמש. והבשורות הטובות הן, שזה תמיד אפשרי".



איך נוכל לשמור על העור יחד עם החשיפה לשמש?
"ראשית, אם כבר הולכים לים או לבריכה, כדאי למזער נזקים. השעות החמות  יותר עם קרינת השמש הישירה יותר הן בין 10:00-16:00. אפשר להשתדל לשהות בים/בריכה לפני כן או אחרי כן. בכל מקרה, מומלץ להשתמש במסנן קרינה יעיל עם 30SPF  ולא פחות. עם היציאה מהמים, יש לחדש את המריחה. לשהות עד כמה שניתן בצל, להשתמש במשקפי שמש וכובע רחב שוליים. אגב, השימוש במכונת שיזוף איננו בטוח יותר מהשיזוף בשמש. לעיתים הוא מסוכן יותר". ולמי שרוצה ליהנות ממראה שזוף ללא הסיכונים של שהייה בשמש, ישנו טיפול הנקרא שיזוף בהתזה. המדובר על התזת פיגמנט על כל אזורי הגוף. "ויש את הנושא של טיפוח המותאם לעונת הקיץ, שהוא - יחד עם ההגנה על העור מהשמש - יבטיחו מכסימום שמירה על עור יפה".

איזה טיפוח מתאים לקיץ?
"בואי נדבר רגע על כתמי עור", אומרת שגב. יש טיפוסי עור שהם אופייניים לארץ, כתוצאה ממיזוג הגלויות ונישואי תערובת. כלומר, אנשים שנולדו להורים שאחד מהם כהה עור ושני בהיר. חלק גדול מהם, הנו בעל גוון עור שהיית מגדירה כבהיר יחסית, אבל יש להם נטיה מוגברת לפתח פיגמנטציה כתוצאה מכל מיני גורמים. מחשיפה לשמש, מנטילת גלולות למניעת הריון, או שימוש בהתקן תוך רחמי, מגירויים שונים לעור, מטיפולי פוריות ועוד. בקיץ הנטיה הזאת תתגבר. אנשים כאלה, יכולים להשתמש בעונה החמה בתכשיר המכיל מרכיבים מדכאי יצור פיגמנט. סוג כזה של תכשיר ניתן לשימוש גם באנשים שנחשפים רבות לשמש. והוא יצמצם נזקים במידה ויימרח פעם עד פעמיים ביום. הוא לא יבהיר כתמים קיימים, כיוון שאופן הטיפול בכתמים קיימים מצריך מרכיבים מקלפי עור. מרכיבים כאלה מחייבים זהירות מחשיפה ממושכת לשמש. אבל הוא בהחלט יסייע בטיפול בכתמים. אחד המובילים הוא סקין טון מבית ביופור. מה שחשוב עוד, הוא שגם המרכיבים המקלפים - ניתנים לשימוש בקיץ באופן שימוש שונה וזהיר יותר, מעודן יותר. התוצאות שהם ייתנו באופן שימוש כזה אינן מהירות כמו בטיפול הרגיל, אבל העור כן ישתפר במראהו".

בקיץ - עדין זה עוצמתי יותר
תני לי דוגמה לשימוש עדין כזה..

"למשל, שימוש בתכשיר עם ריכוז עדין יותר של מרכיבים מקלפים, פעמיים/שלוש בשבוע" אומרת שגב. "או שימוש בתכשיר בריכוז פחות עדין אך בימי ראשון ושני בלבד, במידה והולכים לים יום אחד בשבוע - בשבת. אבל אלה רק שתי דוגמאות מיני רבות, וחשוב מאד לא לקבל החלטות כאלה לבד. כי כל אחת היא עולם ומלואו - הרבה נתונים הקשורים בה, בעור שלה וברמת החשיפה שלה צריכים להילקח בחשבון. שימוש לא נכון במרכיבי טיפוח מסוימים, ודווקא אלה היעילים יותר, יכול להביא יותר נזק מתועלת.  מי שיכולה לקבוע תוכנית טיפול נכונה לקיץ היא הקוסמטיקאית, עם ההכשרה והידע שיש לה. הקוסמטיקאית לומדת לעומק את עור המטופלת שלה, את סדר היום שלה ורמת החשיפה לשמש ומתאימה לה ספציפית את אופן הטיפול. זהו אופן טיפול מדויק, המתאים רק לה. אני עוקבת מקרוב מעל עשור אחר מאות אלפי מטופלים. זוהי אוכלוסיית המחקר שלי. אני רואה את השינוי בעור באנשים שמקפידים על הטיפוח הנכון, לעומת כאלה ש"מנחשים", או כאלה שלא מטפחים את עורם כלל. הטיפוח הנכון יכול "להעיר את העור לחיים" ולהביא אותו למראה הרבה יותר בריא, צעיר ויפה".

איך בוחרים בקוסמטיקאית הנכונה בנושא הזה?

"יש הרבה קוסמטיקאיות טובות, אבל התחום הזה של התאמת טיפול לימי הקיץ הוא תחום ידע נפרד, שצריך להשתלם בו. אני מרצה עליו וכתבתי עליו מאמרים מקצועיים. גם פיתחתי תכשירים מקצועיים לטיפול במצבים מיוחדים, בחברת ביופור.  קוסמטיקאיות שעברו הכשרה בנושא  יודעות להתאים טיפול קיץ בצורה בטוחה, שתצמצם נזקים וגם תביא לשיפור הדרגתי במראה - אפילו בעונה החמה ביותר. יש מעל 3000 קוסמטיקאיות כאלה ברחבי הארץ, כך שאני מאמינה שכל אחת תוכל למצוא אשת מקצוע כלבבה, וקרוב אליה. ניתן תמיד לחפש באינטרנט או להתקשר למרכז המידע של ביופור. היעוץ הוא חינם, והתכשירים שמציעה הקוסמטיקאית דומים במחירם למוצרי מדף. אם-כי שונים מהותית ברמת הפעילות ובתוצאות שלהם.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏כולל ‏‎Sarit Yochpaz‎‏‏‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏אנשים עומדים‏‏‏‏

מימין: רונית שגב. שרית יוכפז ולימור דרזנר.

מומלץ בחום- התנסיתי אהבתי.

צילומים באדיבות ביופור.
מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת-" חדשות עולם היופי .אופנה טיפוח קוסמטיקה ועיצוב"


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה