תרגום לשפות


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית יוכפז

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות



יום שני, 26 באוקטובר 2015

מיתוסים על טיפוח שאפשר לנפץ.מצרפת מיתוסים על טיפוח שאפשר לנפץ באדיבות מותג הטיפוח GARNIER.מאת: שרית יוכפז

מיתוסים על טיפוח שאפשר לנפץ



לכולנו יש אמונות שונות כשמדובר בעור הפנים שלנו. משהו ששמענו מאמא כשהיינו צעירות, דבר או שניים שקראנו בעיתון, או הפעולה הזו שהחברה עם העור המושלם עושה. האם אפשר לוותר על קרם עיניים ולמרוח את קרם הלחות הרגיל שלנו גם שם? מה הסיפור של סבון גרגירים? איך מנקים עור יבש, ולמה אני צריך קוסמטיקאית אם אפשר להוציא את "השחורים" לבד?
עדי פרג'י, מנהלת ההדרכה של GARNIER ו'מייבלין ניו יורק' עושה לכם קצת סדר בבלגן:   

עדיף לשים קרם יום מאשר קרם לילה- לא נכון! לכל אחד מהם חשיבות שונה. ביום, העור "מגן" על עצמן מפני המפגעים הסביבתיים, דוגמת לכלוך, אבק וזיהום אויר. כדאי להניח קרם לחות עם מקדם הגנה (SPF), שיעניק לעור את "העזרה" שלה הוא זקוק בהתגוננות מפני הסביבה. בלילה, לעומת זאת, העור מתפנה להתחדשות ולנשימה; לכן כדאי להשתמש בקרם לחות עם הזנה, וכמובן ללא SPF.
לישון עם איפור זה לא נורא- טעות. בלילה, בעוד העור שלנו מפנה את משאביו להתחדשות, עלינו לאפשר לו "לנשום" ולהסיר את האיפור והלכלוך מפנינו. במידה ולא נעשה זאת, עשויות להתפתח דלקות בנקבוביות הסתומות, דבר היכול להביא להופעת פצעונים על הפנים.
ניקוי עם גרגירים מנקה "יותר טוב" – לא נכון! אמנם ניקוי עם סבון גרגירים מעניק ניקוי עמוק לנקבוביות, ובאופן כללי תחושת הגרגירים "מורגשת" יותר בזמן הניקוי. אך גם סבונים במרקמים אחרים (ג'ל, קצף, חלב פנים ועוד) מעניקים ניקוי יסודי. ההבדל היחיד בין סבון גרגירים לסבון במרקם אחר, הוא הפילינג העדין שהוא מעניק לעור; אך במקרים של עור יבש או מגורה (ריבוי פצעים, אדמומיות) מומלץ לבחור סבון במרקם אחר, שלא יגרה את העור יתר על המידה.
עור שמן לא צריך קרם לחות- טעות! עור שמן מפריש חלב, או במילים אחרות- שומן. קרם לחות הוא המים שהעור שלנו שותה. גם עור שמן זקוק למים שלו. לאחר ניקויים המתאימים לעור שמן, אשר נוטים לספוח את השומן וגם נוזלים אחרים, מומלץ ורצוי להשיב לעור את הלחות, בעזרת קרם לחות המתאים לעור שמן. בשוק קיימים קרמי לחות במרקם קליל המעניקים מרקם מאט לעור, המתאימים במיוחד לבעלי עור שמן.   
אסור לנקות עור יבש בסבון – לא מדויק! גם עור יבש דורש ניקיון, ויש ברשות חברות הקוסמטיקה מענה לעור הרגיש והעדין שמתלווה ליובש. במידה ועורכם יבש ואתם מתאפרים, מומלץ להשתמש במי מיסלר, ניקוי עדין שגם מסיר בעדינות את האיפור, ללא צורך בשפשוף או שטיפה לאחריו. מי המיסלר לא מכילים חומרים שעשויים לגרות את העור, וכבונוס- גם מקצרים את שגרת הטיפוח!
אם יש "ראשים שחורים", אפשר להוציא אותם לבד באמבטיה- לא מומלץ! נכון שזה מפתה. נכון שבאמבטיה, בזמן מקלחת חמה, העור מתרכך וקל יותר ללחוץ ו"להוציא" את הראשים השחורים. אך האמת היא, שברגע שאנחנו מוציאים את הנקודות השחורות, אנחנו בעצם משאירים את הנקבוביות פתוחות, והדבר עשוי להזיק (לכלוך עשוי להצטבר בהן באופן מיידי). בנוסף על החשש מפציעת העור בעת הלחיצה, הוצאת ראשים שחורים היא פעולה שרצוי לעשות אצל קוסמטיקאית מורשית בלבד, שתדע לרכך היטב את העור טרם ההוצאה, וגם לסגור היטב את הנקבוביות לאחר מכן.  
אם הסרתי את האיפור, אני פטורה מלנקות את הפנים- לא מדויק. תלוי באיזה אופן בחרנו להסיר את האיפור. בשוק קיימים סבונים הנקראים "2 ב-1", המכילים, נוסף על הסבון, גם מסיר איפור בתכשיר אחד. גם מי מיסלר מנקים ומסירים איפור בפעולה אחת, כך שאם השתמשתם בתכשיר משולב, אתם אכן פטורים. אך במידה והשתמשתי במסיר איפור, דוגמת "דו פאזי" המסיר איפור עמיד, עליי לנקות את הפנים לאחר מכן.
אפשר לשים את קרם היום הרגיל גם על העיניים – לא נכון! עור העיניים דק בהרבה מעור הפנים, ואין בו תאי שומן. הוא "נופל" ומתקמט מהר יותר, ויש לטפל בו בעדינות. קרמי עיניים מכילים חומרים קלילים ועדינים יותר, שלא יעוררו רגישות בעיניים ולכן מתאימים להנחה באיזור העיניים הרגיש. קרמי יום או לילה רגילים עשויים להיות "כבדים" מעט במרקמם עבור עור העיניים, ובמידה וקרם היום שלנו מכיל SPF, הדבר עשוי לעורר גירוי בעיניים. מומלץ למרוח את קרמי הפנים עד לאיזור "השקיות" שתחת העיניים,  ומעל הגבה. מה שביניהם, היא הטריטוריה של קרם העיניים!

שגרת טיפוח נכונה מורכבת משלושה שלבים: ניקוי, חיטוי ולחות- נכון! לאחר הניקוי, שיכול להתבצע עם תכשיר במרקם לבחירתכם ובהתאמה לסוג העור, יש לחטא את הפנים בעזרת מי פנים. החיטוי מסיר שאריות לכלוך אחרונות וסוגר היטב את הנקבוביות. לאחר מכן, עלינו להשיב לעור את הלחות, ולמרוח קרם לחות המתאים לסוג העור שלנו. אם תתמידו בשגרה זו מספר ימים, תראו בודאות שינוי לטובה במראה עור הפנים! 
מאת:שרית יוכפז 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה