תרגום לשפות


אודות שרית יוכפז

שמי שרית יוכפז.
אני עתונאית מזה עשרים וחמש שנים.
אני בוגרת אונברסיטת בר אילן תעודת הוראה, הסטוריה וספרות, והמכללה למנהל למדתי תקשורת..
בעלת תעודת עיתונאית של "אגודת העיתונאים תל אביב", ו"אגודת העיתונאים הממשלתית".
כתבתי בעיתונות ארצית, מגזינים לנשים ולתיירות, מקומונים ואתרי אינטרנט.
הגשתי מזה 10 שנים פינה ברדיו קול חי FM93 בנושא תיירות תרבות וארועים מיוחדים.
בהמשך למדתי גם לימודי תעודה רפואה משלימה, איפור מקצועי (כדי שיהיה לי רקע לכתוב בנושאים הללו).
הרצאתי בנושאי תקשורת ועיתונות.
מתנדבת בשעות הפנאי ל"אגודה למען העיוור", ל"נשות הדסה" -סניף נר הלילה ומתנדבת למשמר האזרחי.
אוהבת ים, ספורט, בעלי חיים והום סטיילינג.

המגזין של שרית יוכפז

במגזין זה תוכלו למצוא המלצות למשפחה בנושאים הבאים: אופנה, טיפוח ויופי, אקססוריז, בריאות, צרכנות, חדש על המדף, ספרים, תרבות, הצגות, סרטים, תערוכות, תיירות, טיולים יפים, ספא, מסעדות, ולייף סטייל.
מופעל על ידי Blogger.

ארכיון המגזין

רשומות פופולריות



יום שני, 17 בפברואר 2014

מאת: שרית יוכפז מתוך מגוון בעיות העור האסתטיות שמהן נשים מוטרדות, לבטח מוכרת לכן התופעה של גבשושיות בולטות בעור ראיינתי את הקוסמטיקאית יפית כהן

גבשושיות בולטות בעור הפנים - לא מה שחשבתן
מתוך מגוון בעיות העור האסתטיות שמהן נשים מוטרדות, לבטח מוכרת לכן התופעה של גבשושיות בולטות בעור הפנים. למרות שהקפדנו למרוח את העור במייק אפ ובקונסילר ובכל זאת אנחנו מבחינים בהן מיד בשל חוסר אחידות במרקם העור. אז מה הן בעצם אותן גבשושיות?ממה הן נוצרות? ומה הן דרכי הטיפול בתופעה?

גבשושיות חלב בולטות בעור הפנים הינה תופעה הניראת בעיקר בקרב נשים בגילאי 40 ומעלה אך לא רק. מתוך מגוון בעיות העור הקיימות ועליהן נכתב המון, תופעה זו השכיחה בקרב העור הבוגר אינה זוכה לסקור מיוחד בשונה מטיפול בקמטים, כתמי עור ופיגמנט ציות ובעיות עור כאלו ואחרות  למרות שהינה מהווה מטרד אסתטי פר אקסלנס.
אז מה הן בעצם אותן גבשושיות בולטות?
"גבשושיות בולטות הן למעשה בלוטות חלב מוגדלות המכונות בטרמינולוגיה רפואית ( Sebaceus hyperplasia) והניראות על פני העור כבליטות בגון לבן, צהבהב ואף בצבע העור." מסבירה יפית כהן קוסמטיקאית רפואית המתמחה בטיפול בעורות רגישים. "בלוטות חלב הינן בלוטות האחראיות להפרשת הסבום שהינו חומר שמנוני. ניתן למצאן בד"כ באותה תעלה של זקיק השערה. הפרשתן משמנת את העור, ומגנה עליו אף מפני התייבשות. בלוטת החלב המוגדלת נוצרת בד"כ כתוצאה מסתימת פתח תעלת זקיק השערה וכתוצאה, גבשושיות בולטות השכיחות לרב במצח, סנטר, לחיים ומרכז הפנים. חשוב להבחין בין גבשושית לבין מיליומים השכיחים יותר באזור התחתון של העפעפיים והמכילים תאי חלבון הקרטין".
מה הן הסיבות להיווצרות הגבשושיות?
"קיימות מס' סיבות להיווצרותן ", מסבירה הקוסמטיקאית יפית כהן. "נטייה גנטית, היסטוריה של עור שמן ברב המיקרים, קצב התחדשות איטי של תאי העור בעור הבוגר ועוד כאלו ואחרים משפיעים על תהליך התקרנות  והתחדשות לא תקין של תאי דופן זקיק השערה וכתוצאה, הנשלה של תאים בצורת אשכולות ולא כיחידים הסותמים את פתח תעלת הזקיק.
כיצד מטפלים?
דרכי הטיפול לבעיית בלוטות החלב המוגדלות הינן מגוונות. יש צורך להדגיש כי בלוטות אלו כמעט ואינן ניתנות לניקוז עם מחט רגילה הנמצאת בשימוש בקרב קוסמטיקאיות מפאת התקשות החלב. כל זאת ועוד שהתופעה אף שכיחה בקרב אנשים להם רוזצאה ועור אדמומי ורגיש עד מאד על כן נדרש משנה זהירות בטיפול בעורות רגישים שכאלו!
שימוש במחט חשמלית, פילינגים המכילים חומצה סיליצילית. שימוש ברטינואידים (נגזרות של ויטמין A ), חומצות פרות AHA למריחה בבית ו/או חומצה אזלאית לוויסות הפרשת בלוטת החלב יכולים לעזור בהקטנת הבעיה.
את הטיפול חוויתי בקליניקה של הקוסמטיקאית הרפואית יפית כהן.                                           הטיפול בוצע באמצעות מכשור מתקדם המשלב טכנולגיית גלי רדיו העושה שימוש במחט דקיקה היוצרת חריר מיקרוסקופי בבלוטה. המחט מחממת ומרככת את החלב שהתקשה ובכך מאפשרת את ניקוזו בצורה קלה, מהירה ובטוחה. הטיפול כמעט שאינו כואב, אך יש לציין שעל מנת להשיג מרקם עור אחיד נדרשת בד"כ סדרה של טיפולים תלוי כמובן במס' הגבשושיות, גודלן ואזור שכיחותן.

יפית כהן הינה קוסמטיקאית רפואית בעלת קליניקה לפרוצדורות אסתטיות המתמחה בדרמטולוגיה אסתטית  ובטיפול בעורות רגישים. יפית מנהלת פורומים מובילים ומיקצועיים בתחום רוזצאה ואקנה.                                מרצה  בכנסים רפואיים ומיקצועיים. מתראיינת רבות בנושא טיפוח העור ומאמרים רבים שרשמה פורסמו במדיות רבות ומגוונות.



לפרטים: יפית כהן- קוסמטיקה רפואית לעורות רגישים
כתובת קליניקה: רח' ירושלים 59א, בת- ים, נייד:054-5321040

אתר אינטרנט:www.yafitcohen.co.il

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה